Burty wykonane ze stali są bardziej trwałe, ale też cięższe od aluminiowych, co powinno się wziąć pod rozwagę w trakcie tworzenia projektu takiej zabudowy, gdyż od kompletnej masy przyczepki zależy ilość spalonej ropy. Wiadomo, że im większy ciężar, tym więcej wydasz na paliwo. Wysokość burt do przyczepy dobiera się do wielkości i wagi załadunku, jaki ma być transportowany. W celu ułatwienia załadowania, burty powinny posiadać możliwość ich uchylenia, wskutek tegosporządza się je na zawiasach, a nie jako nieruchome. Znane zawiasy do burt wykonane są z dwóch części – jedna mocowana do burty od spodu, druga do podłogi naczepy. Same burty wykańczają zamknięcia,pozwalające na ustabilizowanie burty w pionie podczas jazdy. Do tego celu doskonale nadają się kłonice burtowe, które mogą być równieżzdejmowane, co jestpomocne podczas poziomego załadunku długich towarów. Zawiasy na otwieranych burtach montuje się zwykle w takich odległościach, by zagwarantować sztywność zabudowy i uniknąć możliwości wykrzywienia burty podczas zamykania i otwierania. Burty aluminiowe to z zasady zintegrowany odlew aluminiowy o wysokości 400 mm. W przypadku, gdy ścianka burty ma być wyższa, burtę taką montuje się z poszczególnych profili o wysokościach 100 lub 200mm. Im dłuższa i wyższa burta, tym zawiasy powinny być częściej. Przykładowo dla lekkiej, aluminiowej burty końcowej, o wysokości 400 mm i długości 2400mm starczą trzy zawiasy umieszczone równomiernie co około 800mm.