Profile stalowe czy z aluminium

Przy odnawianiu ciężarówki właściciele nierzadko zastanawiają się jaki rodzaj profili burtowych wybrać. Profile stalowe kojarzą się z trwałością, jednak są dość ciężkie. W eksploatacji przekłada się to na zmniejszenie ładowności auta. Szczególnie istotne jest to w przypadku samochodów ciężarowych o niskiej ładowności. Stosując lekkie profile aluminiowe można powiększyć ilość przewożonego ładunku, co przekłada się na obniżenie kosztów przejazdu. Użytkując podłogę z aluminium dodatkowo można zaoszczędzić. Waga auta wraz z przewożonym towarem jest wnikliwie analizowana przy kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Przekroczenie określonych norm grozi zapłatą wysokiej kary. Profile aluminiowe można z powodzeniem przymocować zarówno do naczep stałych jak i wywrotek. Najłatwiejszym sposobem montowania burt jest ich kupno w układzie zaczepowym. Każdy profil posiada wzdłuż całej swojej długości system zatrzasków, który umożliwia zapięcie z kolejną deską. Wyjątkiem jest górny profil burtowy, który posiada gładko wykończony grzbiet. W ten sposób można stawiać profile na wybraną wysokość uzależnioną od wymagań. Zastosowanie specjalnej deski o węższej ścianie zapewnia mocowanie części do zamocowania konstrukcji plandekowej. Deski z aluminium cieszą się popularnością nie tylko ze względu na łatwe mocowanie, ale także brak konieczności ich konserwowania. Wybierając profile anodowane nie ma konieczności ich malowania w celu ochrony przed korozją. W wersji anodowanej dostępne są również elementy dodatkowe niezbędne do montażu zabudowy burtowej, np. profile zakończeniowe. W celu uszczelnienia całej konstrukcji można zamontować między deską dolną, a podłogą uszczelnienie.