Grzejniki Purmo podwyżka

Od pierwszego marca właściciel marki Purmo podnosi ceny swoich grzejników. Niestety, tym razem zmiana cen jak zwykle jest w górę. Sytuacja jest taka sama u innych firm w branży urządzeń grzewczych. Od wielu lat ceny wyrobów gotowych systematycznie rosną po kilka procent rocznie. Jest to o tyle interesujące, że oficjalne informacje publikowane o inflacji rocznej w granicach dwóch procent a często poniżej jednego procenta za ostatni rok, mają się dziwnie do obserwowanych zmian cen produktów w przemyśle. Jedynym wytłumaczeniem mogą być problemy w produkcji a tym samym przewaga popytu nad podażą. Dlagrzejników Purmo, istnieje na rynku szeroka liczba producentów grzejników panelowych oraz ozdobnych, oferujących nie tylko niższe ceny, ale także krótsze terminy realizacji zamówienia. W przypadku grzejników ozdobnych, kanałowych czas oczekiwania w Purmo wynosi miesiąc. Dla produktów malowanych na zamówienie i dla serii Purmo Aquilo grzejników kanałowych okres oczekiwania wynosi do dwóch miesięcy. Jedynym wytłumaczeniem sytuacji może być rozpoznawalność marki. Jeśli popytać klientów o markę grzejnika, to jeżeli padają odpowiedzi to jest to w 80% przeważnie marka Purmo. Producent grzejników Purmo wiele lat temu prowadził bardzo intensywne kampanie reklamowe. Bardzo dużo klientów kojarzy markę Purmo z logo kota wkomponowanego w logo tej marki. Symbol ten był tak utrwalony, że przez długi czas gdy doszło do rebrendingu, to firma miała problem z rozpoznawalnością. Nie często ma miejsce taka sytuacja, że producent ma tak mocno utrwalone logo wśród klientów. Sytuacja ta jest o tyle ciekawa że Purmo nie jest marką światową. Jest rozpoznawalna w tylko na naszym kontynencie i największym uznaniem cieszy się właśnie w Polsce. Drugim krajem z popularnością o połowę mniejszą jest Finlandia. Wykreowana jeszcze w epoce przed internetowej rozpoznawalna marka zaczyna jednak chyba kuleć z powodu zaniedbań koncernu. Webowe narzędzia do monitorowania popularności fraz w wyszukiwarce google pokazują dobitnie, że popularność tej marki pomału, ale systematycznie malej.